Sushi!!

Halloj, var meningen att fredrik skulle vara ledig igår, men hans jobb är som det är. Så blir aldrig som man tänkt sig. Han va tvungen att åka till halmstad för att göra lite saker. Typiskt. Trodde vi skulle ha en mysig familjedag, men borde vara van nu. Lite irriterande är det allt. Sedan sa han vi skulle åka till ullared, men blev så sent innan han kom hem så kände inte för det, tyckte inte det var lönt. Blev en fika på burlöv center som vanligt istället haha. Sedan var jag lite deprimerad så handlade lite kläder till mig själv som plåster på såren haha =) Blev en vårjacka och ett par byxor och en tröja, sedan var jag lite gladare. Vi kom på den briljanta idén att göra egna sushi, så ivög till möllan till en kinesbutik och sedan till malmborgs för att handla färsk fisk. Det var gott men såklart inte lika gott som när man köper hem från restaurang. Lite enformigt va det för vi gjorde ju typ bara 2 olika. Men det var skoj att pröva på i allfall.

Idag kom Carro och lilla wilda hit, vi gick en lång runda här i Arlöv. Var jätte härligt väder. Lilla Wilda var så övertrött så hon va inte på bästa humöret, föreslog att vi skulle gå hem till mig istället, så fikade vi lite och Matilda och Wilda lekte lite. Matilda ville inte dela med sig av sina leksaker. Hon satt typ med allihopa i knäet och blev kinkig när wilda ville ha någon grej haha egoMatilda.

Fredrik fyller år nästa helg den 18 mars, så vi ska boka hotell i helsingborg och se wallmanshowen som jag såg för någon månad sen. Det var grymt bra så vill ta med Fredrik dit också. Ska bli mysigt. Min syster erbjöd sig att passa vårt lilla troll. Snällt

Ha en bra kväll


Jackan köpte jag för 399 kr på H&M



Här kommer lite bilder på våra sushi






Kommentarer
Postat av: Martina - Mamma till Ella

Vi åkte till Ikea efter att vi varit på Toys R Us då en helt vanlig sån lekmatta kostade 350 kronor, och tänkte att Ikea hade billiga, och som vi trodde. Gick från Ikea med en perfekt lekmatta för bara 99 kronor (Hade kostat 149)!:) och köpte korv efteråt och fick även dem billigare haha.



Det blir nog en familjedag för hela slanten. Martin jag och Ella. :) Men får se om det blir på söndag, eller kanske måndag.

Hittar ni på dagar som dessa, och ihelgen?

Kramar

2011-03-09 @ 09:33:26
URL: http://frumammapappabarn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sushin var ju jättegod, knäppis. Kram Mor

2011-03-09 @ 10:53:03
Postat av: Camilla

Hej hej!

Tänkte bara berätta om några av dom nyare inläggen på bloggen som kanske är av interesse.

T.ex. Tova som modell för mjukiströja som jag gjorde till henne. http://pulmonate.blogspot.com/2011/03/creative-sewingpenguin-jumpers.html

Eller vad sägs om ett arkitektoniskt dockhus? :-)

Vad profsiga dina sushi ser ut att vara! gott!

2011-03-09 @ 21:04:33
URL: http://pulmonate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0