Dagis!!

halloj, glömde skriva i förra inlägget att min lilla stumpa har fått dagisplats där vi ville ha henne =) känns riktigt bra, samtidigt som det är ångestfyllt. Man har ju levt så tätt inpå henne dag ut och dag in i snart 1 och ett halvt år, så klart det måste kännas konstit att helt plötsligt behöva kämpa för att få tid med henne. Men det blir säkert bra. Vi hälsade på häromdagen, hämtade lite papper och så, chefen frågade om ville gå ut i deras trädgård och hälsa på alla barnen, dom små sov så fick bara bli dom stora. 3 flickor fattade tyckte för matilda dirket sa att hon va så söt och tog henne i handen och kramade henne hela tiden, såg riktigt gulligt ut. Men först ska vi avnjuta en hel sommar tillsammans så inte riktigt än behöver ångesten komma.

Idag har annars inte hänt så jätte mkt, skulle egentligen till öppna förskolan idag, men tyckte dte var för kallt ute, Nu varannan onsdag är öppna förskolan utomhus vid granebacken, Så får pallra mig dit nästa gång i allfall för Matildas skull.

Har även hänt 2 incidenter på väldigt kort tid, igår tänkte jag att jag ger henne äppelbitar istället för banan, vilket jag inte skulle gjort, Äppelbiten satte sig som ett lock i halsen och Matilda böjar kvävas, Fick panik, Visste inte riktigt vad jag skulle göra, Så jag vände henne upp och ner och till slut släppte den. Och jag kunde pusta ut. Vad ska man göra?
Och idag trillade hon ner från soffan och slog i hvuudet riktigt hårt i soffbordet, en liten bit gick bort från bordet, och Matilda fick ett litet sår i bakhuvudet. hjärtattack gånger 100 har jag haft nu. Så nu får det fan inte hända mer saker på ett bra tag. Har lite koll på henne nu så det inte är ngn hjärnskakning, men verkar vara okej.

Nu ska jag försöka njuta framför big brother ha en trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0